Pasen, het is al bijna net zo commercieel als kerst. Je kan van alles krijgen rondom dit katholieke feest. Het is niet langer meer het idee dat je het een religieuze betekenis heeft. Overal op televisie zie je commercials voorbij komen. 'Iedere paastafel wordt jammie bij AH' is een van de slogans van een grote supermarkt.
Pasen is gewoon een groot commercieel eetfeest geworden. Je kan gaan gourmetten en ook paaseitjes gaan schilderen, mensen laden hun winkelwagens vol alsof het kerst is. Bijna 60 procent van de Nederlands vindt dan ook dat Pasen te commercieel is geworden en ook heeft bijna de helft van de Nederlanders hier een probleem mee, blijkt uit onderzoek van DirectResearch.
Nog maar een klein deel van de Nederlands gaat nog traditioneel verstopte eieren zoeken. En in nog maar een op de tien huishoudens worden nog eieren beschilderd. Ook eet iets minder dan helft van de Nederlanders liever een chocolade eitje dan een echt kippen ei.
Sommige Nederlanders gaan met Pasen hun familie bezoeken en versieren het hele huis. En weer andere mensen gaan naar de kerk op deze dag.
Oftewel iedereen viert pasen op zijn/haar eigen manier, vrolijk pasen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten